Pressmeddelande åtgärder Corona-virus

Tisdagen den 18 mars tog vi i 2Enjoy beslutet att skjuta fram de fem kvarvarande föreställningarna av ”Ut i Bygda” till hösten 2020.
Revyn skulle spelats i Älmhult 20-21 mars och Kalvsvik 27-28 mars. Bakgrunden till beslutet är att minska smittspridningen av coronavaccinet Covid-19, därför måste vi ta vårat samhälleliga ansvar och samtidigt kämpa för 2Enjoys överlevnad.

Alla vi som arbetar med denna produktion tycker det är oerhört tråkigt att inte kunna roa vår kära publik nu när vi har ångan uppe, framför allt eftersom vi har fått otroligt fin respons och sålt ut majoriteten av föreställningarna. Nu lovar vi i ensemblen att hålla uppe ångan de kommande månaderna för att fortsätta succén i höst.

Vi erbjuder nu alla er som är inbokade på dessa föreställningar att boka om era biljetter och hoppas att ni har förståelse för vårt beslut. Om någon inte kan/vill boka om sina biljetter så erbjuder vi er ett presentkort som kan utnyttjas vid en senare produktion av 2Enjoy.

För att boka om era biljetter (eller erhålla presentkort) skickar ni ett mail till info@2enjoy.se (ange på vilket sätt ni bokat biljetter, inbokat datum samt önskat nytt datum)

Spelplats och datum är ännu inte helt spikat. Klart är att vi kommer att spela i Kalvsvik 25-26 september. (här ändrar vi bara evenemanget, så kunder som bokat till Kalvsvik nu i mars flyttas automatiskt över till motsvarande dag i september. OBS! 25 sept är det 19,30 som gäller medan vi 26 sept ändrar tiden till 18,00) Vi jobbar på att hitta en lösning i Älmhult helgen 2-3 oktober (motsvarande tider som nu i mars), men letar nu efter en ny arena då Folkets Hus står under renovering då. Vi kontaktar de kunder vi kan få tag på så fort vi kan och har mer information att ge.

Till sist vill vi tacka alla som har kommit och skrattat med oss hittills under denna produktion, och vill fortsatt uppmuntra till skratt och värme i denna speciella tid för många. Vi ses ut i bygda till hösten!